Drukarnia iPrint © 2022 Wszelkie prawa zastrzeżone.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Czego dowiesz się w artykule?
1.Do czego służy nam wizytówka?
2.Jakie informacje powinny znaleźć się na Twojej wizytówce?
3.Jaki papier lub podłoże wybrać?
4.Jak zaprojektować własną wizytówkę?
Wizytówka to bardzo ważny element naszej reklamy. Bez własnej wizytówki nie warto umawiać się na spotkania z klientem, tym bardziej w celu nawiązania współpracy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Nowy lub potencjalny klient nie jest w stanie zapamiętać naszego imienia i nazwiska, tego czym się zajmujemy i w jakim celu przyszliśmy. Kłopotliwe jest dla niego szukanie kartki i długopisu aby zapisać nasze dane kontaktowe lub najzwyczajniej w świecie nie ma do tego w tej chwili warunków. Brak wizytówki może również świadczyć o naszym nieprofesjonalnym podejściu. Ważne jest aby zawsze pamiętać o zabraniu ze sobą wizytówki, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie nadarzy się możliwość nawiązania nowej współpracy.
Ale co zrobić aby nasza wizytówka została zauważona, a nie wylądowała w najbliższym koszu na śmieci? Wiadomo, że najwięcej zależy od przeprowadzonej z klientem rozmowy, ale na pewno nie raz nie dwa pozbyliście się w ten sposób czyjejś wizytówki. A gdyby ta wizytówka tak przyciągała wzrok, aby każdy chciał ją trzymać w swoim portfelu lub w wizytowniku na biurku? Da się to osiągnąć bez większego trudu.
Z doświadczenia wiem, że najlepsze wrażenie robią wizytówki z minimalną ilością tekstu, nie te które dodatkowo pełnią rolę ulotki.
Co powinno się znaleźć na wizytówce?
Logo firmy, dodam że ono wcale nie musi być w takich samych kolorach jak na stronie internetowej. Inaczej jest w przypadku gdy nasze logo tworzy naszą markę.
Imię i nazwisko oraz stanowisko lub nazwa firmy.
Telefon kontaktowy
Adres strony www
Adres biura
Godziny pracy (jeśli jest taka potrzeba)
Możemy dodać również QR kod na wizytówkach.
Wszystkie te pozycje możemy rozmieścić na dwóch stronach wizytówki.
Na tym powinna się zakończyć ilość tekstu na naszych wizytówkach. Więcej informacji możemy umieścić na kuponach rabatowych, ulotkach, broszurach, teczkach itd.
W kwestii papieru lub podłoża pod wizytówkę – wybór jest naprawdę ogromny. Poza standardowymi papierami jakimi są kreda, satyna i offset, mamy możliwość wydrukować również na papierze ozdobnym, a ich jest co nie miara. Możemy również wykonać swoje wizytówki na mniej standardowym podłożu to znaczy na przeźroczystym plastiku lub mlecznej PVC.
Aby wizytówka była jak najbardziej czytelna polecam wybrać dość gładki papier, ale żeby nadać jej charakteru można zastosować liczne uszlachetnienia:
Folia matowa, błyszcząca lub softtouch, szczególnie polecam tą ostatnią, ponieważ faktycznie jest mięciutka w dotyku i robi fajne wrażenie 😊
Srebrzenie, złocenie (tzw. Hot-stamping) oraz tłoczenie – można je wykonać na wybranych elementach wizytówki lub na całym tekście.
Druk białym tonerem. Tu możemy wybrać ciemny papier i drukować na biało. Jest to fajna opcja, ponieważ dalej dla wielu osób jest to nowość, więc możemy kogoś pozytywnie zaskoczyć.
Lakier wybiórczy UV. Nie jest to najtańsza opcja ale za to jaka efektowna! Na pewno nie raz mieliście w rękach katalog, który wybrane elementy miał pokryte mieniącym się pod wpływem światła lakierem. To właśnie zasługa lakieru UV. Daje on genialny efekt, dzięki któremu nasza wizytówka na pewno nie pozostanie obojętna
Zaokrąglone rogi, to uszlachetnienie nada wizytówce niecodzienny wygląd.
Niestandardowy format. Najczęstszym formatem wizytówki jest 9x5 cm lub 8,5x5,5 cm, lecz można go dowolnie modyfikować wedle naszego pomysłu.
Kaszerowanie (multiloft). Jest to przyklejanie do siebie dowolnych papierów, tak aby wizytówka posiadała wielokolorowe warstwy.
Własny kształt. Do tego potrzebne jest przygotowanie specjalnego wykrojnika pod wybrany przez siebie kształt. Nie jest to skomplikowane, a wizytówka staje się rozpoznawalna. Przygotowanie wykrojnika kosztuje raz i możemy z niego korzystać tyle razy ile jest to potrzebne.
Wizytówkę należy przygotować w programie graficznym w kolorach CMYK. Obszar roboczy powinien zostać ustawiony na wybrany rozmiar wizytówki. Jeśli mamy kolorowe tło należy pamiętać o pozostawieniu spadów ok. 3mm z każdej strony. Spady to nic innego niż „wyjechanie” tłem poza obszar roboczy. Logo i tekstu nie należy umieszczać przy samej krawędzi, tutaj też dobrze jest zostawić ok. 3 mm luzu z każdej strony. Gdy już rozmieścimy wszystko jak należy, projekt należy zapisać w formacie PDF w krzywych. Format PDF jest najbezpieczniejszy , ponieważ jest on obsługiwany przez wszystkie powszechne programy graficzne oraz programy do obsługi maszyn. Zapis w krzywych chroni nasz projekt przed rozpadnięciem się go w drukarni oraz przed „wysypaniem” czcionek 😊
Jeśli coś jeszcze jest dla Was nie jasne, prosimy o komentarz, a postaramy się jak najszybciej wyjaśnić zaistniały problem 😊